close

מעוניינים לשדרג את האחזקה אצלכם ביחד אתנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

    צור קשר

    ניקוי מחליפי חום

    גלריית תמונות

    מחליפי חום משמשים בתעשיות השונות; בתי זיקוק, מכוני התפלה, תחנות כוח לייצור חשמל,
    מערכות מיזוג אויר במפעלי מזון, ובמפעלים שונים בתעשייה.
    מחליפי חום אלה דורשים תחזוקה וטיפול על מנת שיעילות החלפת החום תהיה גבוהה.
    טיפול מקצועי ובזמן, שומר על הציוד היקר ומבטיח את פעולתו התקינה והיעילה.

    קיימים סוגים שונים של מחליפי חום כאשר הנפוצים שבהם:

    • מחליף חום מסוג Tube & Shell.
    • מחליף חום ‘פלטות’.

    לחברת ‘לאור הנדסה’ הידע והציוד הנדרש, וכן ניסיון רב שנים בניקוי וטיפול בשטחי מעברי חום של מחליפי חום, וברמה מקצועית גבוהה.
    על ידי שימוש באחת או יותר ממגוון טכנולוגיות הניקוי הקיימות ב’לאור הנדסה’, ובין אם נדרש ניקוי בלחץ מים גבוה, פריצת סתימות, ניקוי כימי או שילוב בין השיטות,
    התוצאה תהיה החזרת מחליף החום לפעולה תקינה תוך שמירה על הציוד עצמו.

    ניתוח מקרה – ניקוי מחליף חום שנסתם ע”י פולימר

    הבעיה: סתימה חמורה של חומר פולימרי קשה במיוחד בצינורות מחליף החום. הלקוח ניסה לפתור את הבעיה במספר טכנולוגיות שונות – ללא הצלחה.
    הפתרון: ניקוי הידרודינמי בלחץ מים גבוה של מחליף חום ע”י התאמת ציוד קצה ייעודי, שימוש במשאבת לחץ מים ייעודית עם לחצים וספיקות גבוהים ושימוש במספר דיזות מיוחדות.
    התועלת עבור הלקוח: השבת מחליף החום לעבודה סדירה בלוחות זמנים קצרים ביותר; שיפור ביצועים וחסכון אנרגטי לאורך זמן;

    קישור לסרטון Youtube

    ניתוח מקרה – ניקוי מחליף חום ‘גרפיט’

    הבעיה: הצטברות משקעים במחליף חום גרפיט. המטרה לבצע ניקוי יעיל מבלי לפגוע במחליף חום עצמו.
    הפתרון: ניקוי באמצעות טכנולוגיה ייעודית ושימוש בציוד קצה הכולל מברשות ניקוי מניילון ומשאבה מיוחדת.
    התועלת עבור הלקוח:  השבת מחליף החום לעבודה סדירה תוך שמירה על חומרי המבנה.

    Graphite heat exchanger cleaning

    ניקוי מחליף חום ‘פלטות’:

    לאור הנדסה מבצעת ניקוי כימי באופן מבוקר, ללא פירוק הפלטות;
    לרוב ניקוי זה יעיל ואפקטיבי, קצר בהרבה יחסית לפירוק מלא של מכלול מחליף החום.
    במהלך הניקוי מבוצעות בדיקות מעבדתיות (במעבדת שדה), להבטחת הגנה על מתכות המבנה ולשם הגבלת משך הניקוי לסיום הריאקציה.
    כאשר נדרש טיפול יסודי יותר, מבצעים פירוק מלא של מחליף החום באמצעות ציוד הידראולי ייעודי, שטיפה בלחץ מים גבוה של כל אחת מהפלטות, החלפת אטמים והרכבה.
    בכל אחת מהשיטות מבוצעות בדיקות על מנת לוודא שמחליף החום נקי ומורכב באופן תקין.

    מחליפי חום משמשים כרכיב מרכזי וחשוב במערכות רבות. השימוש במחליפי חום נרחב, ניתן לפגוש במחליפי חום במגוון תעשיות, במגוון ענפים התעשייה ובשימושים שונים. כפי שניתן להבין, מחליפי החום מעצם תפקידם באים במגע עם מים (או נוזל קירור אחר); ללא תחזוקה קבועה – עלולה להיווצר אבנית והצטברות משקעים ולכלוך. בכדי שאותם הגורמים המזיקים לא יפגעו ביעילות תפקודה של  המערכת, יש להקפיד על ניקוי מחליפי חום מעת לעת. כמובן, שבשל הרגישות של הרכיבים, כדאי לוודא שמי שיבצע את פעולת הניקוי, תהיה חברה הנדסית מקצועית ומנוסה כמו חברת לאור הנדסה, אשר אוחזת בציוד ובטכנולוגיות שבאמצעותן יתאפשר לה לבצע את עבודת הניקוי באופן יסודי ומקצועי.

    כיצד מתבצע ניקוי מחליפי חום?

    כל מי שעושה את צעדיו הראשונים בעולם ניקוי מחליפי חום, עתיד לגלות כי קיימות טכניקות שונות באמצעותן ניתן לבצע את הפעולה – כאשר, כל טכניקה שכזאת אמורה להתבסס על טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת או על שימוש בחומרים כימיים ייעודיים. אחת מהטכניקות הנפוצות והיעילות ביותר לביצוע הניקוי היא באמצעות לחץ מים גבוה, כאשר באמצעות טכניקה זו ניתן לבצע ניקיון פנימי וחיצוני ולהשיג תוצאה של ניקיון יסודי ואיכותי. כחלק מכך, בהליך בחירת החברה אשר תבצע את עבודת הניקוי, ההמלצה תהיה לברר לגבי השיטות והטכנולוגיות בהן היא עושה שימוש לצורך המטרה ולנסות לאסוף כמה שיותר פרטים על הטכניקה, על מנת לוודא שהיא אכן נחשבת כיעילה. כאן חשוב לציין, שישנם כאלו אשר יש להם צרכים ובקשות פרטניות לגבי שיטת הניקוי המועדפת ועליהם למצוא חברה שתעמוד בציפיותיהם.

    מעוניינים בשירותי ניקוי מחליפי חום?

    אם אתם מעוניינים בשירות, סביר להניח שלא תרצו להתפשר על פחות מהליך ניקוי אשר עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר שאפשר. חברת לאור הנדסה הוותיקה והמיומנת, היא כיום אחת מהחברות המובילות בתחום. בין השירותים אותם החברה מציעה ניתן לציין ניקוי כימי, ניקוי הידרודינמי ושירותים נוספים. הודות לטכנולוגיות חדשניות ולאנשי מקצוע מהשורה הראשונה, תוכלו להיות רגועים בידיעה שעבודת ניקוי מחליפי החום תתבצע בצורה היסודית והאיכותית שאפשר.
    לקבלת פרטים נוספים על שירותי החברה, מוזמנים ליצור קשר והצוות ישמח לספק את כל הפרטים הנדרשים.

    מעוניינים לשדרג את האחזקה אצלכם ביחד אתנו?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      איך מתבצע ניקוי מחליפי חום

      מחליף חום הינו רכיב חשוב במערכות ומתקנים תעשייתיים. ניקוי מחליפי חום הוא דבר הכרחי ונחוץ בענפי התעשייה השונים, עבור מחליפי חום מסוג לוחות ובעבור מחליפי חום מסוג ‘תרמיל וצינורות’. המגע המתמיד עם מים ונוזלים גורם להיווצרות לכלוך, משקעי אבנית, תחמוצות וכיו”ב. ללא ניקוי מחליפי חום באופן תקופתי, יעילות החלפת החום תיפגע ותשפיע על תפקוד המערכת כולה. פעולות ניקוי אלו, עבור מחליפי החום ושאר רכיבים במערכות תעשייתיות, יש לבצע באמצעות אנשי מקצוע בעלי יידע, ניסיון וציוד מתאים. חברת לאור הנדסה בע”מ מבצעת עבודות ניקוי תעשייתי בהנחיית מהנדסים הבוחנים היטב את אתגר הניקוי, ובהתאם קובעים את התהליך הרלוונטי והאפקטיבי ביותר. עם חברת לאור הנדסה בע”מ מובטחים לכם צוות מקצועי, יידע עשיר, ניסיון רב שנים, ציוד ייעודי, זמינות גבוהה ושירות אדיב.

      ניקוי מחליפי חום בלחץ מים גבוה

      קיימות מספר שיטות לניקוי מחליפי חום, כאשר אחת השיטות היעילות ביותר הינה ניקוי בלחץ מים גבוה. משאבה רבת עוצמה, לחץ וספיקה, מזרימה סילון מים ברך זרבובית (דיזה) מותאמת; סילון המים מפרק את מצבורי האבנית ושאר המשקעים הסותמים את הצינורות, ומפנה את הלכלוך החוצה. ניקוי מחליפי חום עם לחץ מים גבוה משיג תוצאות מצוינות, ביעילות גבוהה וללא שימוש בכימיקלים. בנוסף, ניקוי עם לחץ מים גבוה נחשב גם ידידותי יותר לסביבה וגם חסכוני (עלויות תפעול נמוכות בהשוואה לשיטות ניקוי אחרות). שימו לב, חשוב לבצע את הניקוי באמצעות אנשי מקצוע המכירים את המערכות, ויודעים כיצד לבצע תהליך זה מבלי לפגוע בחומרי המבנה של מחליף החום.

      מי זקוק לניקוי מחליפי חום?

      תעשיות תהליכיות, פטרוכימיות, ייצור חשמל, התפלת מים, זיקוק ומיזוג אוויר משתמשות במחליפי חום. תחזוקה תקופתית ומקצועית של מחליפי החום הכרחית לשמירה על תפוקה אחידה, ולכן הקפידו לנקות את אלו בזמן ובתדירות המתאימה, ובכך תצליחו לשמור על הציוד התעשייתי היקר שלכם לאורך זמן.

      חברת לאור הנדסה בע”מ מחזיקה בציוד ובאמצעים הטכנולוגיים הדרושים לתוצאות מקסימליות, לדוגמה מערכות ניקוי ייעודיות על בסיס לחץ מים או ניקוי כימי מסירות את הלכלוך בדגש על משקעי אבנית ותחמוצות המצטברים בתוך הצינורות. צוות המהנדסים של לאור הנדסה יודע להציע פתרון איכותי, מדויק ומותאם לכל עבודת ניקוי תעשייתי; צרו קשר לקבלת פרטים נוספים.

      מבין לקוחותינו

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support