close

מעוניינים לשדרג את האחזקה אצלכם ביחד אתנו?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

    צור קשר

    ניקוי כימי והידרודינמי של מעבי קירור ומיזוג אויר מקורר מים

    post-image

    במערכות קירור ומיזוג אוויר, המעבה הוא עקב אכילס של המתקן מבחינת דרישות התחזוקה.
    המעבה דורש תשומת לב באופן שוטף, והזנחתו עלולה לגרום להפחתת כושר הקירור של המערכת עד לעצירתה המוחלטת. כמו כן, חלק ניכר מהפסדי האנרגיה של המערכת מתרחשים במעבה.
    שטחי מעבר חום לא נקיים גורמים ללחץ ראש גבוה למדחס הקירור ולירידה בתפוקת הקירור.
    כסף רב מושקע הן בשמירה על ניקיון שטחי מעבר החום תוך כדי פעולת המערכת או ע”י מערכות ניקוי On-Line או ע”י מניעת שקיעת אבנית באמצעות טיפול במי הקירור.
    שיטות ניקוי או מניעת אבנית אלו אינן מונעות לחלוטין את הצורך לבצע ניקוי תקופתי למעבה.
    טיפול טוב יכול להגדיל את מרווח הזמן בין הניקויים, אך לא למנוע לחלוטין הצורך בניקוי.

    אפשר לבקר גם בניקוי מגדלי קירור

    שיטת ניקוי כימי

    ניקוי כימי של משקעי צד המים ייעשה בד”כ בחומצה מרוסנת ובסחרור דרך מעברי הקירור. הרוב הגדול של המעבים מקוררי המים הם מסוג צינורות (שפופרות) ומעטפת, כאשר בד”כ מי הקירור זורמים בתוך הצינורות וגז הקירור במעטפת, סביב הצינורות.
    ניקוי כימי חייב להיעשות בבחירה נכונה של סוג החומצה, בריכוז חומצה מתאים ובמינון נכון של המרסן (אינהיביטור).
    קיימים בשוק סוגים אחדים של אינהיביטורים הנבדלים זה מזה ברמת ההגנה שלהם על מתכת בריאה. את האינהיביטור יש להכניס לתמיסה ממש לפני הכנסת החומצה,אין להסתפק בהצהרת הספק כי החומצה “מכילה אינהיביטור”. חיי המדף של אינהיביטור בתוך תמיסה חומצית הנם קצרים.
    ישנן שיטות לבדיקת יעילות האינהיביטור בהגנה על מתכת בריאה, ויש לבצע בדיקה זו בתחילת ניקוי כימי ובהמשכו.
    לפני ניקוי כימי, על מנת ש ניקוי כימי יצליח, חייבים להיות בטוחים שכל המעברים לאורך כל צינורות המעבה פתוחים לזרימת החומצה. אם יש ספק, חובה לפרק מכסה אחד של המעבה ולשטוף את
    פנים הצינורות צינור אחרי צינור עד אשר בכולם יהיה מעבר חופשי. הדאגה למעבר מוצדקת במיוחד במעבים בהם קיימת שיט ניקוי כימי ON-LINE באמצעות כדורים, כי יתכן שכדורים נתקעו בתוך חלק מהצינורות.
    מעקב מעבדתי על מהלך ניקוי כימי הוא חובה, וניתן לבדוק מספר פרמטרים במהלך ניקוי כימי כדי לדעת כיצד מתנהלת הריאקציה הכימית ומתי היא מסתיימת, כמו כן, ניתן לדעת האם חל שינוי לא סביר בתמיסה המחייב הפסקה מיידית של ניקוי כימי.
    גמר ניקוי כימי ייקבע על פי תוצאות בדיקות המעבדה. לאחר ניקוי כימי יש לרוקן את המערכת ולנטרל הן את התמיסות המשומשות והן את המערכת, בעזרת חומר ניטרול. תמיד יהיה צורך לשטוף את המערכת במים נקיים בסחרור עד לניטרולה המלא. גם את מידת הנטרול יש למדוד בעזרת מכשיר למדידת pH.
    לאחר ניקוי כימי יש לפרק מכסה אחד ולשטוף את פנים הצינורות בלחץ מים גבוה המוזרמים דרך דיזה מסתובבת הנמצאת בקצה חוטר גמיש; החוטר מוחדר לתוך כל שפופרת ושפופרת והדיזה מתקדמת לכל אורך השפופרת עד יציאתה מהצד השני. ניקוי כימי יבוצע בלחץ מים שבין 150 אטמ’ ועד 1000 אטמ’, אך בד”כ לחץ של 500 אטמ’  יספיק.

    ניקוי כימי

    ניקוי כימי

    ירידה ביעילות העברת חום במכונות תעשייתיות עלולה להוביל לפגיעה בתפוקת הקירור וביצירה של לחץ ראש גבוה על מדחס הקירור. מהסיבה הזאת קיימת חשיבות גבוהה לנקיטה בפעולות אשר ימנעו ממשקעים שונים להשתקע על שטחי מעבר החום המצויים בין המים לגז. הפתרון היעיל למצב זה הוא תהליך של ניקוי כימי בסחרור תמיסה כימית, כאשר תהליך הניקוי, בחירת התמיסה וריכוזה אמור להתבסס על סוג המשקעים אשר נוצרו בתוך המערכת. חברה מקצועית ומנוסה כמו לאור הנדסה המציעה שירות של ניקוי כימי, תקפיד לעשות שימוש בציוד מתאים תוך התאמת החומרים המשמשים לריאקציה הכימית, וכל זאת תוך הקפדה על בטיחות הצוות המקצועי המבצע את הניקוי, ובטיחות הסביבה.

    מעוניינים בשירות ניקוי כימי?

    כאשר מדובר בשירות של ניקוי כימי, אי אפשר לקחת סיכונים מיותרים. הליך בחירת החברה אשר תבצע את העבודה חשוב במיוחד מכיוון שרק חברה אחראית ומנוסה תהיה ערוכה לטפל במשקעים בצורה הקפדנית והאיכותית ביותר. בדיוק במקום הזה חברת לאור הנדסה, שנחשבת כיום לאחת מהחברות המובילות בתחום השירותים עבור אחזקת מפעלי תעשייה בישראל, נכנסת לתמונה. הודות לצוות עובדים מקצועי ומנוסה, החברה ערוכה לבצע מגוון רחב של עבודות בצורה המקצועית והיסודית ביותר ובתוך כך גם ניקוי כימי המותאם לצרכי המזמינים. לקבלת מלוא הפרטים על השירותים שלנו, אתם מוזמנים ליצור קשר כבר היום.

    ניקוי הידרודינמי

    ניקוי הידרודינמי נחשבת לדרך היעילה והאיכותית ביותר לניקוי משטחים פנימיים החשופים להצטברות של שומן ומשקעים. הליך הניקוי מתבצע באמצעות מכשיר ייעודי, אשר כולל בתוכו זרבובית, דרכה יוצא סילון חזק של מים (בלחץ גבוה). בהליך הפעלת המכשיר הזרבובית נמצאת בתנועה, כאשר המטרה היא להסיר את כתמי השמן והמשקעים ולבצע עבודת ניקוי יסודית ואיכותית. להליך ניקוי זה יתרונות רבים, הוא מאפשר הסרת לכלוך איכותית ומלאה ביעילות רבה. העובדה כי שיטת הניקוי ידידותית לסביבה, והשיטה נחשבת ליעילה גם בטמפרטורת נמוכות והיא אף יכולה להסיר בצורה פשוטה מרבצי קרח. כמובן, שבכדי ליהנות מכל היתרונות, חשוב לבחור בתבונה את החברה אשר תבצע את עבודת הניקוי ולברר מה הניסיון שיש לה בתחום והאם היא אכן ערוכה לספק את שירותי הניקוי המבוקשים.

    זקוקים לשירותי ניקיון הידרודינמי?

    כל מי שמעוניין בשירותי ניקיון הידרודינמי, צריך להקפיד ולבחור בתבונה את החברה אשר תציע לו את השירות המדובר. יש לוודא שמדובר בחברה מקצועית ומנוסה, המשתמשת במכשירים בעלי טכנולוגיות חדשניות ומתקדמות, ומתחייבת על התוצאות הטובות ביותר. אם אתם מעוניינים בשירות, תשמחו לגלות שהגעתם לכתובת הנכונה וכל שעליכם לעשות, זה ליצור קשר עם חברת לאור הנדסה בע”מ; לאור הנדסה הינה חברה ותיקה, המציעה בין היתר שירותי ניקיון הידרודינמי, כמו גם ניקוי כימי של מערכות, מבנים, דודי קיטור ומחליפי חום. אתם מוזמנים ליצור קשר עם החברה דרך האתר או הטלפון ולקבל את מלוא הפרטים הן על החברה עצמה והן על השירותים אותם היא מציעה.

    מעוניינים לשדרג את האחזקה אצלכם ביחד אתנו?

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      ניקוי כימי – מורכבות התהליך

      הליך ניקוי כימי הוא הליך מורכב המצריך את שירותיה של חברה הנדסית מקצועית ומנוסה. עבודתה של אותה החברה לא מסתיימת גם לאחר שתהליך הניקוי הושלם, והיא גם אמורה לפעול על מנת לנטר את ריכוזי החומרים ולהחזיק בציוד המתאים אשר יאפשר לה לנטרל ולטפל בשפכים ובתמיסות. מהלך הריאקציה הכימית מבוקר על ידי מעבדת שדה ניידת על מנת להבטיח ניקוי מקצועי. כאמור, כאשר חברה מקצועית תסיים את עבודתה, ניתן יהיה להיות רגועים, בידיעה שכל המשקעים אשר הומסו בהליך הניקוי הכימי – יסולקו ופעילות המערכת תחזור ליעילותה המקסימלית.
      כמובן, שכדי להבטיח שאכן החברה ההנדסית ערוכה לבצע את העבודה בצורה המצופה, כדאי לבדוק מולה מה בדיוק כוללים השירותים המוצעים על ידה ובאלו טכנולוגיות ושיטות היא עושה שימוש על מנת להשלים את עבודתה.

      עיקרון פעולת הניקוי ההידרודינמי

      ניקוי הידרודינמי מבוסס על עיקרון שהינו יחסית פשוט – אך יחד עם זאת, לצורך יישום הליך הניקוי, יש צורך בציוד טכנולוגי ייעודי ובחברה מקצועית שיש לה הציוד המדובר, כמו גם ביכולות לתפעל את הציוד באופן מקצועי ובטיחותי. הניקוי מתאפשר הודות למכשיר הכולל צינור גמיש עם זרבובית בקצה, כאשר המכשיר מספק זרם מים בלחץ גבוה במיוחד. דבר זה מאפשר לזרבובית לשטוף בצורה יסודית את כל השומנים והמשקעים מהמערכת. לכן רבים מחשיבים את שיטה זו כאפקטיבית במיוחד לניקוי של שפופרות מחליפי חום, מיכלים, ריאקטורים, צנרת ומערכות שונות.

      ניקוי הידרודינמי – במה מדובר בעצם?

      בכל מערכת קירור או מיזוג אוויר, המעבה ממלא תפקיד חשוב ומהווה נקודה שכיחה בכל הקשור לתחזוקה. על מנת להבטיח פעילות תקינה ורציפה של מערכת הקירור, עלינו לבחון באופן שוטף את המעבה ולהקפיד על תחזוקה עם דגש על ניקוי. כאשר שטחי מעבר החום אינם נקיים פעילות המערכת הופכת פחות אפקטיבית. ניקוי הידרודינמי הוא פתרון יעיל בעבור עבודות ניקיון של משטחים פנימיים שמצטברים בהם משקעים ולכלוך שומני. חברת לאור הנדסה בע”מ מבצעת עבודות ניקוי הידרודינמי באמצעות ציוד ייעודי, במטרה להסיר את כל הלכלוך במלואו. עם חברת לאור הנדסה מתבצע ניקוי יסודי ויעיל בשיטות בטיחותיות, ידידותיות לסביבה ואפקטיביות.

      מה זה ניקוי הידרודינמי?

      טכניקות ניקוי הידרודינמי נדרשות במקרים בהם ישנו צורך בניקוי איכותי למשטחים פנימיים עם לכלוך שומני ומשקעים. את הניקוי מבצעים עם מכונות ייעודיות הכוללות זרבובית (דיזה) ששולחת זרם מים בלחץ אדיר. המטרה בעבודות ניקיון הידרודינמי היא הסרה מלאה של כל כתמי השומן והמשקעים. עם ניקיון הידרודינמי מקצועי תצליחו להסיר את הלכלוך שהצטבר, באופן יעיל ואפקטיבי תוך קיצור זמן השבתת המערכת.

      מי יכול לבצע ניקיון הידרודינמי?

      שירותי ניקוי הידרודינמי מתבצעים על ידי חברות שמתמחות בניקוי תעשייתי מקצועי ומחזיקות בציוד הדרוש. לאחר שהשקעתם משאבים רבים בציוד עם דגש על מערכות קירור, חשוב לנקוט בפעולות התחזוקה הנכונות למניעת נזקי אבנית, תחמוצות ותמלחות. טיפול תחזוקה מקצועי ויסודי מגדיל את המרווחים בין טיפולי התחזוקה לחיסכון בעלויות ומניעת השבתות של מערך העבודה.

      במטרה להשיג את התוצאות הטובות ביותר ולהחזיר במהרה את המפעל לתפקוד מלא עליכם לבחור בתבונה בחברה מקצועית, זמינה, מנוסה וכזו המשתמשת בציוד מתאים ומקצועי. חברת לאור הנדסה בע”מ היא אחת החברות המובילות בשוק לביצוע עבודות ניקוי הידרודינמי ושאר שירותים לאחזקת מפעלי תעשיית ומוסדות. הצוות המקצועי של לאור הנדסה מתמחה בניקוי הידרודינמי, ניקוי כימי, ניקוי דודי קיטור, ניקוי מחליפי חום, ניקוי מכלים, קווי צנרת ומערכות; הנכם מוזמנים לחייג עכשיו אל לאור הנדסה לקבלת פרטים נוספים ותיאום.

      מבין לקוחותינו

      Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support